Temans avslutning

 

"Hej Blixten!

Hoppas allt är bra med er:) Jag skulle fråga er hur gick det med skräpplockning på jorden? Kunde ni rädda världen och göra jordkloten rent och fint?

Vet ni vad? jag och mina kompisar lyckades och rädda Jupiter och göra Jupiter rent och fint, efter Jupiter reste jag och mina kompisar till de andra planeter som var Merkurius, Neptunus, Uranus, Saturnus, Venus, Pluto. Vår resa var väldigt spännande, vi hade jätteroligt tillsammans och vi har lärt oss mycket om planeterna:) 

Nu vi känner oss färdiga med vår utforskande resa och vi ska komma tillbaka till jorden igen, för att vi ska ha sommarlov och efter sommarlovet kommer vi att börja skolan och ha nya utmaningar. Det var så roligt att vara med er den här terminen, vi har lärt oss mycket och vi hade roligt tillsammans. Nu frågar jag er vad har ni lärt er om planeterna? Vet ni hur många planeter har vi ?har ni gjort planeterna- och vilka material har ni använt? 

Vi alla tre önskar er ett skönt sommarlov

Mvh

Ester, Idde, Valle "

Detta brevet har barngruppen fått av bokens karaktärer som en tydlig temans avslutning för barnen. 

Barnen på blixten är färdiga med solsystemet, barnen har skapat alla planeterna och vi har hängt upp de så barnen kan ha möjlighet att titta på, samtala kring samt att återberätta om allt som de har lärt sig om planeterna.

Vi kommer att erbjuda barngruppen att skapa bilder och filmer med hjälp av Green screen appen , där kan de använda sin fantasi och skapade planeterna.