Nyfikenhet har ingen gräns

Dans , musik och rörelse har alla barn visat intresse för . Den väcker nyfikenhet för flerspråkigt låtar , kulturer och olikheter. Några barn med ett annat modersmål har frågat efter en låt som de vill lyssna på.
Först satt vi på låten i datorn , då alla närvarande barn har samlats runt bordet och vill titta, lyssna på samt att ställa frågor kring vem, vad det menas osv.
Utifrån nyfikenhet som barnen har visat, har vi projicerat upp låten. Då fick barnen möjlighet att dansa, lyssna på och röra sig på olika rytmer och tak .





Utbildningen ska ge barnen möjlighet att uppleva, gestalta och kommunicera genom olika estetiska uttrycksformer som bild, form, drama, rörelse, sång, musik och dans. Detta inbegriper att barnen ska få möjlighet att konstruera, forma och skapa genom att använda olika material och tekniker, såväl digitala som andra. På så sätt är skapande både ett innehåll och en metod i förskolan för att främja barnens utveckling och lärande. Lpfö/18



Dagen fortsätter med extra kärlek med tanken på att alla hjärtans dag närmar sig, vi har skapat hjärthalsband av pärlor .