Förste förskolläraren bloggar

Hej alla!

På grund av tekniska strul med bloggen förra veckan, så kan jag nu äntligen lägga in mitt inlägg om mitt uppdrag som förste förskollärare. 

Marie heter jag för er som inte har träffat mig sedan tidigare och jag kom tillbaka 1/10 från min föräldraledighet. Har arbetat som förste förskollärare här på Solglimten sedan januari 2017. 

Mitt uppdrag som förste förskollärare innebär att jag är en del av rektorns ledningsgrupp och bistår rektorn i att systematiskt och kontinuerligt planera, följa upp, utvärdera och utveckla både förskolans och  förskoleområdets utbildning. Som förste förskollärare ska jag även verka för att alla Malmös förskolor får en likvärdig hög kvalitet.

Jag ska driva utvecklingen på förskolan så att den pedagogiska kvalitén i vardagen säkras. Ansvara för att leda och stödja arbetslagen så att utbildningen utformas i enlighet med läroplanens och övriga styrdokuments mål och intentioner, så att utbildningen utformas så att varje barns lärande och inflytande optimeras.

Jag hoppas att ni har haft en härlig läsning under vår blogg-in vecka och jag önskar er en fortsatt fin dag.