RÖDA MONSTERS HUS

 

Denna vecka har våra delaktiga barn på Solstrålen jobbat med stort engagemang för att skapa färdigt röda monsters hus. De har använt ett kartong, röd målfärg, penslar för att måla sedan har de använt lim, piprensare, silkespapper, paljetter, glitter och penslar för att limma alla de material på huset. De har övat sin finmotorik, fantiserat och använt sin smak. Under tiden hade vi ett samtal om rödfärg, benämnde materialen vi använde och tänkte på vilket sätt vi skulle överraska lilla röda monster. 


 

"Barnen ska ges, rum och ro till eget skapande. Barnen ska få möjlighet att konstruera, forma och skapa genom att använda olika material."Lpfö18


Så fort vi skapade färdigt huset tänkte vi att skicka inbjudan till röda monstret så han får titta på sitt fint hus.


INBJUDAN

Hej lilla röda monster!
Vi vill jättegärna bjuda in dig till Solstrålens avdelning och ta en titt på ditt fina röda hus som vi har skapat.
Du får komma torsdagen den 17:e november klockan 7 på kvällen.
Efter du har tittat färdigt på ditt hus, kan du gå hem till din familj och sova gott.

Dina kompisar på solstrålen



Det var intressant att dagen efter har vi sett lilla röda monsters fötter spår på golvet på solstrålens avdelning. Johooooo röda monstret kom till Solstrålen och tittade på sitt hus.





Vi har haft samtal att lilla röda monster var här i avdelningen och tittade på sitt hus och kanske nästa vecka upptäcker vi att han har lämnat något brev till oss.
Pedagogerna har ett till syfte att stimulera fantasin hos barnen och låta dem tänka och fundera och det bidrar säkert deras lärande för hållbar utveckling.