Hoppa och plaska i vattenpölar:)


Vatten tilltalar de flesta barn och väcker deras nyfikenhet. så fort tillfället ges leker barnen i vattenpölar, öser och häller. Idag har det regnat mycket och det var ett bra tillfälle för barnen att leka, hoppa och plaska i vattenpölar:). Dessutom upptäckte barnen massa insekter/småkryp ute på gården. Barnen har samlat maskar och de undersökte maskarna med en lupp. Barnen har diskuterat vilken färg maskarna har, hur långa de är och hur de rör sig.

Barnens reflektion kring deras lekar,

" jag hittade bara en mask, men jag hade många maskar i min hink, titta masken är grön, nej den är inte grön den är grå, ojj va läskig var när vi tittade på masken i luppen, jag trordde masken var död men den rörde på sig i luppen".

jag vattnade blommorna, det var vattenpölar ute, det var roligt att hoppa i vattenpölar, jag hoppade högt i vattenpölen".