Magiska världen

Utifrån förskolans utvecklingsområde " Digitalt meningsskapande i förskolan" vill vi att utbildningen ska ge varje barn möjlighet att använda digitala verktyg i meningsfulla sammanhang, när de utforskar och skapar och detta nås när barnen använder sig av olika digitala verktyg som kreativa producenter.

Genom digitalisering fantasin blir sanning.

Tillsammans med några barn har vi rest till en magisk värld. Via green.screen app har barnen fantiserat, samtalat, lekt och haft roligt. Vi har kopplat olika digitala verktyg för att stärka upplevelsekänslan hos barnen samt att öka deras fantasi bla projektor, lärplattan, ipad stativ osv.

Vi har introducerat appen genom bildprojicering, då får barnen möjlighet att se sig själva i den miljön (bakgrunden) som de själv valde.

” jag vill sitta i båten”, ” jag vill flyga upp till molnet”, ” jag vill hoppa i vattenfall”, ” jag vill trycka på knappar”, ” jag vinkar, här uppe i tornet, hej hej ”, ” så liten , gör mig större”.

Obs , färdiga bilder som barnen har skapat finns i hallen .